zaterdag 15 juni 2013

Cute royalty

En dan eindelijk, eindelijk sinds maanden weer eens een layout gemaakt en wat was dat weer héérlijk!!! Kaarten maken had de laatste tijd even de bovenhand, maar zelfs mijn meiden vroegen zich af of ik nog wel weer eens met foto's aan de slag zou gaan. Ja, daar had ik ook wel weer een zin in. Er lag al een geweldige foto van Nienke geprint klaar van toen ze een kleurrijk hoedje op had tijdens koninginnedag. Ik was al van plan om in de Nederlandse kleuren hiermee een layout te maken. Mixed Media is momenteel helemaal hot in de scrapwereld. Er bestaat óntzettend veel hiervoor. Ik doe het (nog) maar met mijn beperkte voorraad aan media (distressinkt, distress stain, stencils, tissuetape, glimmer mist, modelling paste, gesso, embossingpoeder en dylusions).

Met een kippengaas-stencil heb ik her en der met zwarte distressinkt kippengaasmotief op de achtergrond geplaatst. Een vlinderstempel gestempeld en dit met kleurloze embossingpoeder verhit met de heattool. Twee crèmewitte bloemen met behulp van een bloemenstencil en modelling paste toegevoegd en toen met witte distress stain witte ronde vlekken gestempeld en met rode dylusion en blauwe glimmermist wat spetters gespetterd.

Uit een oud Franstalig boekje hartjes gestanst en gekreukt en met zwarte distressinkt bewerkt en deze alvast opgeplakt. Daarna nog her en der wat tissuetape in bijpassende kleuren geplakt. Designpapier in bijpassende kleuren gezocht in mijn enorme voorraad papier (echt erg, zoveel) en dit, met een met gesso geverfd stuk golfkarton en kant in laagjes onder de foto geplaatst, net zo lang totdat het naar mijn zin was.

Toen het leukste klusje: de embellishments. De bloemen zijn allemaal zelf gemaakt met diverse stansen. De rode bloemen heb ik gemaakt van wit papier en dat papier heb ik geduwd in rode dylusions dat op mijn plastic ondergrond was terechtgekomen bij een ander projectje. Zonde om weg te gooien. En zo heb je weer zelf een soort designpapier gemaakt waarmee je weer bloemen kunt maken. Om de verschillende lagen in de bloem te benadrukken, heb ik de randen zwart gemaakt met een stift. De hartjes van deze bloemen bestaan uit blauwe microbeads: hele kleine ronde balletjes. Heel leuk spul. In twee kleuren acht roosjes gedraaid en deze ook rondom de foto bevestigd. Toen nog een titel. De letters voorzien van een laagje glossy accents. Als laatste nog blaadjes met blauwe distressinkt, twee bedels, swirls, een vlinder, twee knoopjes en een subtitel van vierkante letterkralen toegevoegd. 

En hier dan het eindresultaat:
 
 
Ben er zelf best tevreden over!!!

Liefs, Nicolette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette