donderdag 30 januari 2014

Alweer drie kaartjes...

Door alle nieuwe materialen, tijdschriften en clubs met sketches ben ik deze week weer lekker bezig geweest met het maken van kaartjes. Van Pieternel heb ik heel gaaf papier gekregen, ze wilde gewoon haar blokje met mij delen. Superlief.

Voor het eerste kaartje heb ik een kant-en-klaar stempelafdrukje gebruikt, precies in de kleuren van het papierblokje van Pieternel. Het is papier van StudioLight.

Een vierkant stuk wit papier als basis voor de kaart gebruikt, daarop een kleiner vierkant kraft en daarop weer een iets kleiner vierkant designpapier. Drie verschillende stukjes bijpassend papier gerangschikt op de achtergrond. Het afdrukje gemat op een rechthoek stuk paars papier en een de ovale blauwe stans van Noor erachter. Van de week twee nieuwe stansjes van Lalaland gekocht: het vlaggenlijntje en de blaadjes rechtsonder. Zo gaaf!! Naar dat vlaggenlijntje was ik al zo lang op zoek en Saskia-Ann vond het merk voor mij!!! Thanks. Nog een blauwe randstans van Noor gebruikt en een bloemenstans van Noor. Daarna nog wat kant-en- klare roosjes en een ticketstempel en pareltjes toegevoegd.

Het volgende kaartje heb ik gemaakt voor ons nichtje Elly dat 10 februari 16 jaar wordt. Dat moest natuurlijk een Sweet 16 kaartje worden. Lieve zus, mocht je mijn blog lezen, wil je dan dit kaartje niet aan Elly laten zien?
Hetzelfde papierblokje van StudioLight heb ik hiervoor gebruikt evenals een Dutch Doobadoo mal om de vorm van de kaart te tekenen en daarna te knippen. Veel Noor artikelen gebruikt: happy birthday randstans, vlaggetjesstans, bloemetjesstans, vlinderstans en de bingo-stempels. Het takje is van Magnolia en de doily van Cheery Lynn. Verder nog aangekleed met een twinedraadje, verbandgaas, roosjes, pareltjes en een satijnen strikje.

Het laatste kaartje is er een van de Sketch-it uit het eerste Noor! Design Magazine. Hierin stond een sketch en zo is er een eerste kaartje ontstaan aan de hand van een sketch! Het papier is een bijeengeraapt zooitje uit de oude doos. Weer drie laagjes vierkant papier over elkaar (wit-craft-designpapier) en drie bijpassende stukjes designpapier op de achtergrond gerangschikt. Het plaatje is een Betsie en heb ik zelf gekleurd met mijn Copic Markers. Wat is dat leuk!!! De doily, de vlinderrand en de bloemetjes stansen zijn van Noor evenals de bingostempel en de wensstempel. Het takje is een stans van Cheery Lynn en de hartjes van Memory box. Verder nog roosjes, een sleutelbedeltje, parels, roze voile en een stukje kant toegevoegd. Waarschijnlijk wordt dit kaartje voor ons nichtje Marjette, het zusje van Elly, die begin maart 8 jaar wordt. Dus Evelien: nu deze post helemaal niet laten zien!!!
 
En nu ligt er boven nog een kaartje te wachten..... Ik wil ook nog voor het einde van januari meedoen met de december-januari sketch van de Club 'Kaarten maken met Tiets'. Moet morgen ook gewoon nog werken, dus ik ben benieuwd of het gaat lukken. Dat zou dan voor het eerst zijn. Ben nog niet zo lang lid en kijk nu vooral nog veel en heb er zelfs nog nooit gepost. We zien wel. Hij wordt in ieder geval erg gaaf!

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog!

Liefs, Nicolette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette