donderdag 23 januari 2014

Copic Markers en .....

Al een tijdje maak ik nu kaartjes met kant-en-klare stempelafdrukjes. Heel leuk, maar zo blijf je wel vaak hangen in dezelfde soort kleuren omdat je je papier toch moet kiezen bij de kleuren die in het plaatje zitten. Helaas zijn materialen om zelf te kleuren, en niet te vergeten de stempels, niet echt goedkoop. Toch heb ik vorige week 92 Copic Markers weten te bemachtigen via Marktplaats. Was alsnog een hele investering, maar het was al zo lang een wens. Ook meteen voor het oefenen en uitproberen een aantal leuke digi-stempels op het web besteld en aan de slag. Ik ben best tevreden over de eerste plaatjes die ik gekleurd heb. Maar er is nog een heleboel te leren. De Copic-cursussen worden vanaf nu goed in de gaten gehouden. Helaas, nog niets gevonden.

Met de tot nu toe drie gekleurde plaatjes heb ik drie kaartjes gemaakt. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden.
Het eerste kaartje heb ik gemaakt met veel mallen van Noor (ovale stans, happy birthday, bloemetjes en vogelkooitje), de doily stans van Cheery Lynn, bingo-stempel van Noor en een verjaardagswensstempel van een vriendin van mij. Verder nog roosjes en verbandgaas toegevoegd en van groen een organzalintje een stikje gemaakt. Het papier kwam uit mijn 'oude voorraad'.

 
 
Het tweede kaartje is lekker roze en zoet geworden. Ik denk dat ie op Valentijnsdag naar één van mijn dochters gaat. Dat betekent dat ik voor de ander ook nog aan de bak moet ;-) Ook hier papier uit de oude doos gebruikt. Dat is ook wel prettig van kaarten maken, kan je je oude papiertjes opmaken. Een randstans met hartjes van Martha Stewart gebruikt en rechts onder het achtergrondpapiertje (Melissa Frances) geplakt. Nog een strookje designpapier (Bo Bunny) links achter het afdrukje en verder een stuk golfkarton met wat gesso erop, een doily, een kanten bloemenrand en de vierkante blauwe mal van Noor achter Bestie geplaatst. Vervolgens nog een Bingo-stempel en een tekststempel van Noor toegevoegd en tot slot zelfgemaakte bloemen (Noor) met een parelhart, kant en klare roze roosjes (dankjewel Sas, dat je ze in grote hoeveelheden hebt meegenomen uit Thailand) en een roze organzastrik met hartjesbedeltje op de kaart bevestigd.

 
 Vooral het kleuren van de haren vind ik nog lastig. Veel blijven oefenen.................
 

En met het laatste plaatje heb ik een label gemaakt. De ovale blauwe mal weer uitgestanst en deze achter een ovaal geplaatst waarop ik het plaatje heb geplakt. Twee stukjes papier op de achtergrond en twee tickets (die, zie ik nu, bijna niet zichtbaar zijn door de kanten strik) opgeplakt. Nog een bloemetje van Noor uitgestanst en een roosje als hartje gebruikt en nog twee roosjes erbij geplakt. Ook nog een stempeltje van Noor gebruikt. Bovenin een strik van kant en blauw twine-draad.

Ik heb er een aanvullende hobby bij......... want ik vind dat kleuren echt heel leuk!

Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog.

Liefs, Nicolette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette