maandag 10 juli 2017

Waxinelichtje

Goede avond lieve mensen,

Vandaag laat ik jullie graag een waxinelichtje zien dat ik heb gemaakt met de hard sealer van Joy!Crafts: een soort lijm waarmee je stof hard en waterdicht kunt maken en dat terwijl je er niets van ziet als het opgedroogd is. Magisch spul en ontzettend leuk om met stof, touw of wat voor materiaal dan ook stevige creaties te maken.

Ik ben begonnen met het insmeren van een waxinelichtjeshoudertje met een dun laagje tacky glue. Van onderaf ben ik begonnen met het vastplakken van een jutedraad. Eerst heb ik alles goed laten drogen. Ondertussen heb ik dunne witte stof ingesmeerd met de hard sealer en ook dit heb ik laten drogen. Met de bloemenstans heb ik de bloemen uitgesneden. Doordat de stof nu een beetje hard is, kun je de bloemblaadjes vormen net als papier met de Paper Blossoms Tool Kit. Zo krijgen je bloemen een lekker volume. Zoals jullie al wel van mij gewend zijn ;-) een parel in het midden.
 Vervolgens heb ik uit de witte stof ook de woorden 'Sterkte' en 'Beterschap' gestanst.
 Uit kraftkarton heb ik takjes gestanst.
Vervolgens heb ik alles aan de buitenkant vastgeplakt en voorzien van een laagje hard sealer. Ik zou het alsnog niet in de afwasmachine durven zetten, maar het is wel hard en waterafstotend nu.

Een leuk cadeautje met wat chocolaatjes of snoepjes erin voor als iemand ziek is en wel een opkikkertje kan gebruiken.

Gebruikte materialen:
- Hard Sealer 6500/0219
- Decoratieset (inclusief jutetouw) 6300/0504
- Snijstencil ‘Sterkte’ 6002/6001
- Snijstencil bloem Floral Flourishes 6002/0771
- Snijstencil Mery’s Twig 6002/0588
- Paper Blossoms Tool Kit 6100/0490
- Plakparels 6020/0002
- Tacky Glue 6500/0215




1 opmerking:

  1. Wat leuk gedaan meid en leuk om cadeau te geven aan iemand.
    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Elk lief berichtje is een cadeautje om te lezen. Bedankt en graag tot een volgende keer.

Liefs, Nicolette